Telefónica Espanya i Vodafone Espanya presenten Fiberpass, la marca per a la seva societat conjunta de fibra
11 de febrer de 2025

L’empresa conjunta donarà servei a 3,6 milions d’immobles i preveu començar a operar en els pròximes setmanes
Telefónica Espanya i Vodafone Espanya presenten Fiberpass, la marca comercial de la nova societat conjunta de prestació de serveis de fibra òptica (FiberCo) que totes dues companyies van acordar crear el mes de novembre passat i en l'execució de les quals continuen avançant, amb la previsió de començar a operar en les pròximes setmanes.
La marca triada se centra en el valor de les infraestructures de xarxa de fibra com a clau per a un futur millor connectat. El lema o ‘claim’ de la FiberCo serà ‘Compartint junts el futur’.
A més, totes dues operadores anuncien que han designat a Pablo Ledesma com CEO de Fiberpass. Pablo Ledesma ha estat director d'operacions de Telefónica Espanya durant set anys i compta amb més de 25 anys d'experiència en llocs rellevants en Telefónica.
Fiberpass cobrirà aproximadament 3,6 milions d'unitats immobiliàries i permetrà a totes dues parts maximitzar l'ús de la xarxa FTTH actual, així com capturar eficiències, tant de la xarxa existent com de les seves futures evolucions tecnològiques, permetent oferir els millors serveis als seus clients.
L'operació està pendent de les autoritzacions reguladores pertinents. El Consell de Ministres va aprovar dimarts passat l'acord pel qual s'autoritza la inversió estrangera de Vodafone Espanya en aquesta societat conjunta, mentre que la resta d'autoritzacions està previst que es produeixi en les pròximes setmanes.